vrijdag 6 september 2013

Wawrinka verrast titelverdediger Murray

Andy Murray heeft zijn winst op het US Open van vorig jaar niet van een passend vervolg kunnen voorzien.
De Brit die in New York zijn eerste Grand Slam won en ook het laatste Grand Slam op Wimbledon won, moest nu verrassend in drie sets buigen voor Stanislas Wawrinka: 4-6, 3-6, 2-6.
Dat er een Zwitser in de halve finale van de US Open zou komen, werd door veel liefhebbers verwacht. Maar dan wel Federer in plaats van Wawrinka. De laatste bereikte voor het eerst de laatste vier op Flushing Meadows. Nadat beide spelers een wat stroeve start hadden verloor Murray in de belangrijke en spannende 10e game zijn opslag en de eerste set. Wawrinka die pas op het zesde setpunt toe sloeg, voelde zich vanaf dat moment  als een vis in het water.


Na de wedstrijd vertelde Wawrinka aan dat hij op het einde van de partij veel gedachten in zijn hoofd had, maar vooral om de focus te behouden en Murray niet meer terug te laten komen."De eerste set was niet makkelijk", zei Wawrinka. "Het waait flink vandaag. Toen ik die set pakte, kreeg ik vertrouwen voor de rest van de wedstrijd. Het was een goede prestatie van me en vooral mijn backhand liep weer goed. Vanavond ga ik nog wel even naar Youzhny-Djokovic kijken en ontspannen. Het is altijd leuk om een late avondpartij te spelen." vertelde hij aan  Eurosport.

 Henri Leconte vond Murray niet agressief en aanvallend genoeg. "er was niks extra's. De ballen kwamen niet echt uit zijn racket aldus de oud-topspeler over de soms slordig spelende Schot.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten