dinsdag 20 januari 2015

Bertens wint eerste ronde Australian Open

Kiki Bertens moest in de eerste ronde van de Australian Open diep gaan tegen de Russiche Daria Gavrilova (158).  voor het eerste in haar carrière bereikte de nederlandse de tweede ronde in Melbourne.

Na het winnen van de eerste set kwam Bertens in set twee een break voor. Op 5-4 kreeg Bertens twee matchpoints, maar die verzilverde ze niet, waarna Gavrilova er met de set vandoor ging. 'Ik ben voor die matchpoints gegaan, dus er valt me niet zoveel te verwijten. Het lukte me niet om ze te pakken en vervolgens speelde ik een slechte game bij 6-5. Dat was balen.'

Bertens herpakte zichzelf in de beslissende set op het mentale vlak. 'Ik heb mezelf helemaal gereset en dacht geen moment meer aan die matchpoints. Het was echt een mentale strijd. Ik ben elk punt blijven knokken en ik voelde dat ik ook fysiek sterker was. Dat gaf denk ik uiteindelijk de doorslag.'

In de tweede ronde treft Bertens de als zevende geplaatste Eugenie Bouchard, die in 2014 halve finaliste was op de Australian Open. 'Dat is een grote speelster. Vorig jaar heeft ze mooie resultaten neergezet. Ik geloof er in, zal er vol voor moeten gaan en net als vandaag aanvallend spelen. We zullen op een grote baan spelen, dus dat wordt een leuke uitdaging.' (bron: tennis.nl)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten