zaterdag 31 januari 2015

Serena pakt 19e Grand Slam titel na zege op Sharapova

Serena Williams heeft het Australian Open voor de 6e maal op haar naam geschreven. De Russische Mara Sharapova was haar tegenstandster en zag hoe de favoriete voor de 19e maal een Grand Slam binnensleepte.

Serena pakte al snel een break, maar in het vervolg was het Sharapova die knap terug bleef vechten, ondanks dat ze de vorige 16 onderlinge ontmoetingen allemaal verloren had. De beide dames maakten er een spannend gevecht van en haalden een hoog niveau in de finale,

In de tweede set ging het gelijk op en eindigde Sharapova met een lovegame voordat de tie-break begon. Daarin had Williams een aantal fantastische returns op de niet voluit geslagen service van de Russische. Met 7-5 won Serena de afsluiting en dus met 6-4  7-6 de titel.
Williams  won de strijd vooral door haar krachtigere service. Ze produceerde 18 aces, tegen Sharapova vijf. (Overigens doneert ze 200 200 dollar aan een spierziekte voor elke ace die ze sloeg dit toernooi). Ook op het gebied van winners was het Serena die de betere was: 38 om 21.

Ziekjes

Williams dacht niet het toernooi te zullen winnen, want ze voelde zich ziek in de eerste ronden. Zelfs na de eerste set in de finale moest de Amerikaanse naar het toilet om over te geven. "Daarna voelde ik me beter, alles was er uit, en ik had meer ruimte in mijn keel en borstholte",

hoog niveau

Sharapova vatte het verlies sportief op en prees haar tegenstandster.
"Het is een eer om tegen de beste tennisspeler te spelen en dat wil je ook als tennisser.Ik geniet nog steeds als ik tegen haar de baan op stap. Ik heb hier ook heftige verliespartijen geleden , maar dat is het leven van een tennisspeler."

Serena bedankt God als eerste en roemde ook Sharapova vanwege haar finale fantastische partij, wat reclame voor het vrouwentennis was, aldus de Amerikaanse. " Ik ben niet rijk opgegroeid, maar had wel een rijk familieleven en rijke geest en veel steun van mijn omgeving. Ik ben gewoon begonnen met een bal en een racket en hoop. En kijk wat er kan gebeuren en wie je kan inspireren. Geef nooit op" zo besloot Williams haar speech met verwijzing naar haar 19e titel. Alleen Steffi Graf was succesvoller bij de dames, met 22 titels.

Twitter commentaar

  1. Honestly Shazza could not have played any better but that is not good enough to beat a in form SW in a grand slam final

  2. Sjarapova weer fantastische vechter. 2e set tegen Williams blauwdruk hoe tennis gespeeld moet worden. Reclame voor Ladies Power.
  3.  · Als er een respectvolle manier van een bitchfight is, is dit het. Geweldige intensiteit van 2 kampioenen die weigeren te verliezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten