woensdag 21 januari 2015

Nadal worstelt zich in 5 sets langs qualifier Smyczek


Rafael Nadal had op het Australian Open zijn handen vol aan Tim Smyczek, de qualifier uit Amerika. In 5 sets wist de Spanjaard, die een gebrek aan wedstrijdritme en vertrouwen leek te hebben als winnaar van de baan te stappen en mag hij door naar de derde ronde: 2-6, 6-3, 7-6 (2), 3-6, 5-7

De fysiek fitte Amerikaan legde de nummer twee van de wereld meteen vanaf het begin af aan het vuur aan de schenen. Met alles of niets keiharde winners van de baseline pakte de nr. 112 van de wereld de eerste set.

In de tweede set vocht Nadal terug, maar via breaks over en weer belanden de twee strijdmakkers in een tie-break die overtuigend werd gewonnen door Smyczek (7-2). Nadal, die last had van duizeligheid, wist zijn energieniveau te hervinden en vocht terug door de vierde set te winnen. In de vijfde set waren de heren aan elkaar gewaagd. Bij een 5-4 voorsprong voor de qualifier produceerde Nadal met een lovegame zijn beste servicegame van de partij. Smyczek ging nadenken en speelde wat minder overtuigend. Het koste hem zijn servicegame. Op 6-5 verprutste Nadal nog 3 matchpoints, maar het vierde was wel raak.

"Het was een lastige wedstrijd. Ik voelde me erg moe na de eerste set. Compliment aan Tim. Hij is een echte gentleman (omdat hij een punt in de laatste game liet herspelen, wegen commentaar uit het publiek, red). Ik voelde me uitgedroogd en ik had last van krampen in het hele lichaam. Ik probeer de situatie maar te accepteren", aldus een opgeluchte, maar vermoeide Nadal, die over 48 uur het mag opnemen tegen de Israëliër Dudi Sela.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten