woensdag 21 januari 2015

Nederlandse mannen uitgeschakeld op Australian Open


Robin Haase en het Australian Open zijn nog geen gelukkige combinatie. Voor het vierde jaar op rij werd de Hagenaar uitgeschakeld in de eerste ronde. Haase verloor vrij kansloos in drie sets van de Fransman Gilles Simon: 1-6 3-6 4-6. Hij is na Igor Sijsling de tweede en meteen ook de laatste Nederlander die uit het mannenenkelspel ligt.

Haase was in de voorbereiding op het grandslamtoernooi in Melbourne ziek geworden. Hij gaf vorige week nog op in Auckland. Haase kampte tegen Simon, de nummer twintig op de wereldranglijst, duidelijk nog met de naweeën. ,,Ik had gehoopt dat ik een beetje gevoel voor de bal zou hebben, waardoor ik wat meer voor mijn shots kon gaan. Maar dat juiste gevoel was er niet en dan weet je dat het een kansloze missie is'', zei hij na zijn nederlaag op Telegraaf.nl.

Binnen een uur keek Haas al tegen een achterstand van 2-0 in sets aan. In het derde bedrijf slaagde hij er wel in een breakpoint te benutten, maar Simon liet hem niet terugkomen in de wedstrijd. ,,Ik ben nog lang niet fit, maar ‘gevoel’ is iets wat je per dag kunt hebben. En vandaag had ik dat absoluut niet. Dat had best gekund, want ik heb ook wel eens twee weken niets gedaan en vervolgens mijn beste wedstrijd gespeeld.’’

Sijsling

Igor Sijsling had een dag eerder al verloren. Zoals vaker verzeilde de Amsterdammer in een vijfsetter, waar hij niet of nauwelijks succesvol in is. Ook tegen de de nummer 85 van de wereld., de Litouwer Ricardas Berankis moest hij in een spannende partij het onderspit delven: 2-6, 6-4, 7-6 (2), 6-7 (6) en 6-4. Sijsling maakte in de hele partij slechts 1 punt minder dan zijn opponent.

Ook in het dubbel zijn de heren ,die dit jaar niet samen in het dubbelspel uitkomen, uitgeschakeld

Geen opmerkingen:

Een reactie posten